Pages

Thursday, January 2, 2014

Progress Porch & Terrace #3


OK...kali ni aku combine teros progress porch and terrace sekali harung ye. Maleh nak buat byk2 entry. :)
Tiang porch dah siap naik so next is pasang bumbung kayu. porch aku ni barang mentah (brg mentah aku panggil) yang pakai banyak is kayu dan rege kos kayu ni agak mahal. Arkitek aku ni suke tau design yg mahal2 untuk aku. Aku tau size ape kayu nie tapi masa wak cakap2 tu adela sebut kayu 25 ka ape ntah.

Bumbung tiles terrace pon dah pasang. So dah adela ruper terrace tu. Yang paling mahai terrace ni adalah tiang besi senget tu dengan kayu. Tiang besi tu kene tempah custom made kat kedai mane ntah si arkitek aku ni order. Aku follow je cuma siapkan duitnye aje dong. :(

Tiang porch

Bumbung terrace

No comments:

Post a Comment