Pages

Friday, January 3, 2014

Legoland - day 1


Hari sabtu lepas kitaorg pergi legoland. Actually last minit jugak plan sebab mmg takde budget sbb sibuk nak masuk rumah kan. Tapi kesian pulak kat kakak dia dapat hadiah last year exam tapi takde bawak mana2 bercuti. So tgk2 website legoland kebetulan hotel legoland dah start in dec. So selesala sikit takdela aku nk kene tido JB.

Bertolak kol 7.30 dari rumah stop nak kencing je kat pagoh pehtu sampai dalam kol 11.15 kt legoland. Pusing2 jenuh carik entrance utk hotel legoland. Walaupon ni dah 2nd time pergi tapi dulu aku park kat open space tu je. Kali ni bolela park kt hotel parking. Parking hotel kt LG2 memang satu level dgn entrance wetpark dan theme park. Memang aku suke sangatla. Lobby hotel kene naik kat G. Pegi reception utk amik 2 days pass ke wetpark n theme park. Aku beli sekali mase aku book bilik. Satu family dalam rm630 kot tiket sahaja. Tapi aku suggest baik beli asing tiket tu sebabnye jenuh aku queue nak amik tiket. Dekat sejam kot. Aku check in teros tp xleh masuk bilik lagik sebab check in time kol 4pm. So letak brg kat lobby amik tiket pegi theme park dulu pehtu br masuk bilik. Service agak kureng maybe sebab hotel baru kot. Tapi ko kan international patut takde hal. Ni punyela lame nk proses check in. Orang takdela ramai sangat pon. Pehtu ko takde system orang xtau nak queue kt mane. Sudahnye ramai yg main potong je queue. 
Reception


Tgh queue nak amik pass


Castle

Ade castle besar kt lobby hotel. Memang cun aa anak2 leh main2 kat sini sambil2 mak bapak nk check in. And malam2 pon ko leh turun bwk anak2 main lego kat sini kalau agak2 xde bende nak buat kt bilik kan. ;)

gambar wajib :)

Dapat pass tukokan baju mandi nak pi wetpark. Btw, 2 day pass tu bole masuk mana2 ko nak. Kuar wetpark pehtu masuk theme park or vice versa pon bole. Katekan ko pegi wetpark dulu pehtu dah basah2 kan balik bilik tuko baju pehtu sambung plak masuk theme park pon bole. Tu yang aku suke pasal duduk kt hotel ni. Aku memang malas la nak tuko2 baju kt public toilet tu. 

Cuaca pon mendung je. Just nice. Jom layan gambar.

excited sunggoh muadz

aku tgk je dari tepi

sambung main slides
Si muadz dah ketagih main slides. Ni 1 st time die mandi pool. Hahaha gile kejam aku. Syok tgk dia dera mr K main slides. Puluh kali naik. One thing best kt wetpark sini life guard dia ramai every 50 metre kot ade sorang. Kt pool budak ni je dah 4 orang. Masa ni aku xmandi tgk jaaa... Sbb aku still uzur. Hehehe

pakse minum milo


Laporle tu.
Diorang dok main2 tuh aku duduk je kat tepi jadi tukang jaga beg. Mase tuh quite panas. Tapi panas2 yg macam mendung tu. Camne ek kire still panasla. Aku pon kuarkanla topi ajaib aku. hehehe

aku dah gems....jgn kutuk...haha

ni building utk locker. aku xingat baper tp bole pakai cap jari and code.

ni legoland hotel dr pandangan aku

main kat sini je utk bebudak besar diorg ni

ni gaya br naik dr pool

pehtu nonong jalan depan aku

teros ikot kakak2 dia gi naik slides
Lepas tu tetiba hujan turun. Masa tu diorg tgh main kt longkang air tu. Otw diorg datang kat aku, aku dah kuarkan segala topi2 dah jacket utk diorg. So sarung je pakai topi. Berlarila kitaorg ke building locker tu. Tapi takdela lebat sangat. Tuh yang kitaorg terus je berjalan balik ke hotel. Sampai lobby, just nak amik kunci bilik je. Tu pon lame tunggu. hadoihhhlaaa...

Dah dapat tuh kitaorg terus tuju tingkat 3. Bilik kitaorg 321 Kingdom theme. Dalam lif tuh memang cun aa decoration dia. Setiap floor tu disusun ikot theme. Ade 3 theme kat hotel ni Kingdom, pirate and adventure. Aku memang amik kingdom kang pirate2 kang takut plak diorg. Sekali amikkk kingdom pon penakut nk tido kat katil sendiri. So level 3 tu memang kingdom theme. Keluar je dari lif memang semua deco is kingdom theme.

corridor depan bilik

pintu bilik. excited bebudak tu

ada katil double decker and ade extra bed bole tarik. Sesuai utk anak 3 :)

ni untuk mama and daddy aaa. Ooopss lupe raja mude Muadz pon

tingkap bilik

meja depan katil

our view :)
Memang best dapat tgk view legoland memalam.


ni sink utk bebudak rendah sikit. Dalam cermin tuh ko leh tgk sink utk org dewasa

ade lego untuk main. Mainla puas2 ye..tapi xleh bawak balik tau

haaa..ko tau ape yg diorg sibuk buat tu?
Mr K cakap dalam email ke ape ntah die baca ade surprise gift dalam bilik. Rupernye dalam bilik tu ade peti cam harta karun la. Atas meja study tuh die letak kertas soklan utk ko jawap. Kalau dapat jawap tu no2 tuhla ko gune utk bukak peti ni. soklan die senang cuma confuse. Kalau pk byk2 kali jadik confusela...hahahaa....setelah beberapa kali cubaan dapatla bukak. Siapa yg dapat bukak? of cozle aku kan...nama pon engineer...hehehe..dalam tuh ade few bungkusan lego yg boleh dibawa balik.

peti rahsia

shower

TV for kids

coffee table
Lepas mandi semua kitaorg kuar balik carik food untuk dinner and masuk theme park. Mase cuti sekolah theme park tutup kol 8 pm ye. So bolehla ko enjoy tgk lampu memalam kan.

ada event krismas tree light up

aku duduk depan

before

after

dapat gak main bot ni last kopek

bawak elok2 kakak :)

dia soh gak boat ni jalan
 kol 8.15pm legoland pon tutup. Kitaorang kuar pegi ke medina mall. Medina mall ni kat luar legoland tuh je. Baru bukak aku rase sebab dulu mase aku datang lom ade lagik. Banyak fast food kat sini, kfc, chicken rice shop, manhattan fish, burger king kopitiam. Bolela nak makan dari beli kat dlm legoland yg memang mahal tu. Aku nak pegi chicken rice shop tapi dah tutup plak. So terpaksela hadap KFC. Dah kenyang kitaorg pon jalan balik hotel. Bebudak memang teros tido kepenatan. Aku n Mr K siap layan cerekarama Fasha Sandha main lagik sampai kol 12 pm. Nanti aku sambung day 2 plak ek. letey menaip... :)

No comments:

Post a Comment