Pages

Friday, January 24, 2014

20 years ago....



Hahahaha...apa yang 20 years ago nye ek. Takkan anniversary kot. Tua benor aku pon. Hehehe…Sebenarnye, pada tarikh yang sama hari ini 24 January tapi tahun 1994 adalah hari pertama aku mendaftarkan diri ke MRSM Serting. Heheehe. Actually bukan aku yang note tarikh ni, tetiba pagi tadik aku perasan kat wall ada orang tulis tarikh ni. Sebab cantik dgn years 20 tahun tuh yang unik tu. Buat pengetahuan korang ye, aku adalah batch pertama untuk MRSM Serting ya. Masa form 3 dulu, aku xmintak pon serting ni, aku mintak kuantan, kt and muar kot. Masa tuh aku dengan best friend aku si Sarah tu. Both of us mintak mrsm yang sama. Sekali bila check dapat serting da. Seb baik jugakla die pon dapat serting. Adela geng kan. Cuma rasa xbest dapat serting tu sebab takde senior. Eh?? Ape hal plak kene mengene dgn takde senior jadik xbest. Patut bestla kan sbb xder sape nk buli.

Hari pertama aku pergi tu parents aku hantar. Diorg tak tido memana pon sebab quite dekat kire boleh balik hari. Dahla lepas highway kene masuk jalan bukit putus tu. Scary je aku tengok bergaung2 jalan. Dah sampai pekan Bahau drive dalam sengah jam lagik untuk sampai serting. Serting ni kawasan felda benornye. Bahau tuhla pekan yang kitaorg pergi setiap kali outing. Pegi mana lagi kan. Masa memula sampai serting tu aku cam OMG!!! Ape tempat ni? Sekolah aku tuh dulu hanya ade 2 bangunan utk kelas, library, bilik guru, pejabat etc (2 tingkat je), 1 kantin, 2 blok asrama pompuan, 2 blok asrama lelaki. Both asrama 1 floor je. Giler padang jarak padang terkukur. Deserted. Sebab aku bayangkan macam mrsm kuantan kan yang gile besar bangunan cam kolej. Ini dewan sekolah pon takde. Masa sampai kakak dari mrsm muar yg tolong registerkan kitaorg. Pehtu masuk bilik. Bilik mase tuh 4 orang setiap bilik. Room mate aku kebetulan semua orang KL. Shima, diyana and akma. Lega aku. Tapi locker and katil semua baru la. Cuma cuaca gile panas and kering. Aku dapat blok RAA, sarah plak FAZ. So terpisah. Ingat lagik malam tuh 1st night aku dah berair mate masa tido sbb dok teringat tido kat katil rumah. Seb baik tak lama la. Hahahaha….

Banyakla kenangan kami kat serting tu. Kitaorang graduasi pon kan dewan makan ok. Ko ade tengok  budak mrsm grad kt kantin sekolah? Kitaorang je...mase tuh budak mrwm lain semua hebat preparation bagai. Mana ade dewan2 besar nie.  Nak amik gambar family depan stage pon termasuk sekali gambo orang lain. Yela stage kecik kan ala2 pelamin papan orang dulu2 kaween. kekekeke... Sekarang ni aku tengok dah besar gile serting. Banyak tol bangunan. One of batch aku skang dah jadik presiden ansara serting. Pehtu skang serting dah amik form 1. So boleh imaginela betapa besornye sekolah tu.

No comments:

Post a Comment