Pages

Saturday, January 4, 2014

Legolang - day 2

Sambung balik hari kedua legoland. Pagi tu bangun awal kol siapkan bebudak untuk turun breakfast kat hotel cafe. Apa nama dia aku dah lupa. Jenuh nak soh Muadz tuh mandi. Dia suka tau lengah2...nak tgk cars dulula...nak makan dulula. Saja je. Sekali kene jerkah baru tau nak mandi.

Kitaorg dapat table cun betul2 depan meja buffet. Hahaha...suke2...xyahla nak ulang alik puluh kali kan. Dekat je. Masa memula masuk cafe ni wow....sangat kalerful. Yerla konsep lego kan mestila kalerful.

kaunter cereals - kaler2 pinggan for kids

kaunter sayur2

orang tu tgh masak roti canai

nasik lemak

meja2 yang ada

cun kan pakai camnie

comel periuk tu

ni mee sup n mee kari

pancake - siap pakai lego lagik as deco

tgk macammana diorg pakai lego untuk susun pinggan2 tu
So first sekali surela kaunter cereal yang kitaorang serbu bagi bebudak amik feel dulu. Amik banyak2 pehtu tak abis. Pastu aku gi amik dulu food. Mr K dok layan Muadz makan. Selalu mmg macam tuh, muadz mmg xleh tgk mr K senang. Dia akan kacau mr K soh layan dia. Baper kali dah aku cuba pujuk die supaya mr K dapat mkn dulu tapi selalunye muadz akan melalak sudahnya aku n mr K yg stress. Dahla lapor gila kan. So, selalu mr K akan soh aku makan dulu sambil die layan si muadz. Dia tau bini die kalau lapor mau menggigil satu badan. Takperla, xkisah sape makan dulu janji ikot keselesaan masing2.
nasik lemakla ape lagik kan

suke hatila tekan nak air mane...

aku suke hotel yg serve yogurt ni. jarang hotel kt msia serve ni

tuh kire mood  muadz dah ok barula kitaorg dpt mkn dgn aman
 Habis makan, kitaorg masuk bilik amik beg etc pehtu turun LG2 untuk masuk theme park. Plan pada hari kedua ni ialah masuk theme park. Theme park dah dibuka pukul 9am ye tapi yg main2 tuh bukak pukul 10am. So masuk dulu untuk tengok2 miniland. Tapi aku masuk mase tuh dh pukul 9.45am so aku terus tuju ke driving school je. Before tu aku dah tanye bebudak nak main ape dulu. So kakak cakap nak main driving dulu. So situla kiter tuju dulu. Padahal dah main dah ari tuh. Bukak je entrance nak ke driving school tu aku ajak kakak berlari. maleh nak tunggu the rest sebab driving school ni kakak je yang layak main. Adik main category budak umo 4-6 tapi die xnak main pon. Apala....

sewa double stroller - rm45 kot

niela ruper driving school tu

Nasib baik kakak dapat 1st batch. Ramai gile ok yg queue nak main nie. So habis main, diorg ade issue macam kad driving license siap gambo anak ko sekali. RM35 promotion year end siap tali. Dulu mase aku beli RM50 kot. So belila lagik. Kang xbeli sentap pulak kan.

Habis main join mr K and bebudak nak nak train pulak. Legoland express nama dia. Kira kalau nak explore legoland dengan pantas or rase maleh bulela naik train ni. :)

ehsan mr google



dalam train

beli popcorn rm10 sebekas nie
Makanan dalam legoland ni agak mahal ye. Setiap park (adventure, city, kingdom and technic) ade cafe die sendiri. And diorg memang jual makanan dgn set. So, walaupon mahal tapi berbaloi lagik amik set. Set tuh portion die besar jugak. Hari tu aku amik satu set lasagna je sekali dengan air utk alas2 perot sebab plan nk dinner kat medina tuh je. Seketul donut boleh berharga rm3.50 ok???
Dalam ni aku tak amik banyak gambar. Ntahla rase malas je. Kitaorg main rescue academy tu. Ni kire baper orang xkisahla 4-5 naik kete bomba tu pehtu ko pusing ade bende alah tu untuk gerakkan kete bomba tu ke depan. Pehtu dah sampai, turun 2 orang gi pusingkan meter air tu, 2 orang lagik sembur air tuh ke tingkap. Kalau tak pusing, air takkan keluar. So yang memusing gerakkan keter bomba tuh aku dan mr K la. Sangat lenguh ok. Pehtu dah turun tu kitaorang jugakla yang pusingkan so kakak n adik bulela pegang hose untuk sembur ke tingkap yg konon ade orang terbakar tu. Bile tingkap tu tunjuk api dah padam, naik balik keter bomba tu pehtu pusing balik stering tu untuk kembali ke tempat asal. Gile penat wokehhh....Turun dari keter bomba tu aku dan mr K tercungap2. Nak pengsan rasenye. Tips aku nak main ni seeloknye 4 orang dewasa barulah leh menang. Kalau sorang dewasa naik dgn bebudak memang masak. Sebab bende ni lawan 4 kereta saper sampai dulu dah sampai balik semula.

Habis main tu jalan lagik. Ntah aku tak teruja pon nak naik sebab last trip dah berlari sakan nak ngejor queue. So skang cam steady je sebab park tutup kol 8pm so aku pon tak rushing nak balik kan. Macam dulu aku kene rush kuar park kol 6pm sebab nak ke Melaka plak malam tu. Cuma yang baru aku tgk theater 4D ade movie baru. So berbaloila aku tgk sekali lagik. Kali ni best sebab Muadz appreciate movie tu. Pas dah main semua bebudak nak main air lagik. So balikla semula ke hotel tukar baju masuk wetpark pulak. Senang je sebab walking distance je. So stroller tu ko leh tinggal je dlm tu nanti dah abis main air tuko baju kt hotel masuk balik theme park. Wah...rase macam legoland tuh sendiri punya. hahahaha. Kali ni aku pon main air jugak. Xtahan tgk diorg main aku pon redah jugak. Hahahaha...tuh pasal la takde gambo, yang ade gambo bwh ni ha....

ape ntah game nie. Masuk dalam pehtu tembak2.

tgkla adik penakut beno sampai aku kene pegang dari belakang

cun kan gambo ni. sibuk je orang belakang tu...
Malam tu kitaorg makan chicken rice shop. Seb baik tak tutup. Memula anak2 aku semua taknak makan kenyangla bagai...sekali bile aku order nasi 2 pinggan xcukop plak. Kakak siap cakap nak banyak tu xtahan...hahahaha...lepas main air memangla kelaparan...

Dah makan kitaorg mausk balik theme park jalan2 enjoy the night. Esok dah nak balik dah.

ade playground leh main2


ke hulu kehilir usung bende ni
 Petang tuh kitaorg masuk Big Shop kedai lego dalam tu untuk beli barang diorang. Ada banyak sale mase tuh. Tapi xsemuala. Mug, payung memang sale. Aku belikan lego untuk diorang. Senang beli satu kotak leh main ramai2. Si Muadz dok usung sane sini lego plane yg new arrival tuh. Hadoihhlaa...amik letak dalam trolley kecik tuh pehtu selamba badak je jalan. Kesian pulak kan..so kitaorg belikan la dia set lego nie. Punyerla seronok sampai xbagi kitaorg pegang plastik kuar kedai tu. Dia nak pegang kotak tuh sendiri bawak masuk hotel. Seronok tengok bebudak happy. Keje penat2 ke sinila duitnye kan. Walaupon terase bile duit tuh asyik kuar je dengan nak masuk rumah nye lagik. Tapi pujuk hati...takper2 duit leh carik lagik...moment anak2 membesar ni takde dah. Sekali tuh je pon.
Balik hotel lepak kat reception area tuh main lego puas2.

asalnye deco buat dari lego

pecahkan so bykla lego kat bwh ni

aku dgn adik buat lego ni. die plak claim die punye

gaya xbley blah mcm die yg buat

padahal bukan buat pon

bertungkus lumus dgn adik buat

dapat gak adik bergambar
Esok pagi tuh kitaorg breakfast macam biasa pehtu teros check out. Check out kat sini 10 am ye...Satu lagi tips mase check in tuh byr je full payment siap2 so bile check out nanti just drop je kunci tuh kat dalam box kat reception. Xyah queue bagai lagik dah. Tuh je kot entry percutian aku tahun 2013. :)

No comments:

Post a Comment