Pages

Tuesday, November 26, 2013

Progress Pagar #1


Awal2 masa decide nak start renovation aku terpaksa lupakan pagar dulu. Sebab aku takut nanti ade VO untuk bahagian dapur so aku kene standby siap2 duit untuk bende2 tu. Renovation ni susah nya sebab masa awal2 start kiter tak nampak ape yang tak kena or terlupa. Bile dah nampak progress baru perasan nie tak letakla, itu nak pecahla. Macam yang terjadi kat dapur aku tuhla. Plan taknak pecah pehtu nak pecah plak. So disebabkan progress quite slow and kitaorg pon dah decide untuk tangguhkan dulu masuk rumah next year instead of this year so duit tu bolela carik sket2 kan. Dalam pada tuh dah survey2 dah design pagar yang diingini. Dokla round show houses je kan. Ni bawah ni contoh pagar yang aku dapat kat show house developer.




 


 First sekali aku start dengan pagar depan sebelah jiran aku. Jiran aku ni skang duduk Saudi. Ari tuh jumpe dia dekat housewarming kakak aku. Baik orangnya. Dorg memang dah pindah cuma balik mase cuti je. Diorg akan balik for good Mac next year. Mr K mmg dah cakap dengan jiran aku ni plan nak naikkan pagar batu and die ok je.

haaa tinggi ko. Nanti dah siap ko taula ape benornye tu...tunggu....
ni bahagian depan. Ade pagar kecik


ni bahagian corner depan. developer punye pagar. yang ni maintain.
bahagian nila yang nak buat pagar.
Main reason kenapa aku nak buat pagar ialah sebab rumah aku ni betul2 tepi main road. kalau aku xbuat pagar batu ganti pagar ijo tu mmgla takde privacynye. Orang leh tgk ape aku buat kt dapur ke kat halaman ke ape. Yang leceh aku nak kene pakai tudung plak setiap kali kuar melawat kawasan rumah


 haaa..ko tengok jalan depan tuhla mainroad. So harusla die naikkan tembok untuk privacy dan jugak keselamatan.


tiang dah naik

haaa tinggi rendah pagar aku kan
ni dah cat sealer
design pagar aku ni arkitek yang buat. aku memang request pagar yang lain dari yang lain and mmg arkitek aku ni pon idea die ko xleh nak jangka. aku suke idea dia sebab mmg ikot taste aku yang nak moden.

No comments:

Post a Comment